fredag den 14. december 2012

De 2 første dage i Australien

13-14.december 2012 - dag 11/12

Det blev en laaaang rejse fra Malaysia til Adelaide. Vi ventede i lufthavnen i 5 timer fra kl 2 om natten - kl 7 om morgenen i Melbourne på flyet til Adelaide (flyvetid 1time). Det blev en lang nat og vi ankom motellet i Adelaide i bil kl 10 om formiddagen. Jeg tror det er første gang Claus har kørt i en højrestyret bil med gearskift med venstrehånd! Men han klarede det flot.
Vi fik sovet i nogle timer og tog på tur rundt i byen. Alt er meget dyrt  - ligesom derhjemme!
Byen er lidt kedelig og lidt småborgerlig, men den er ren med flotte grønne områder.Parakittter og andre eksotiske fugle sidder i træerne og pipper. Her er mange studerende og ikke mange mennesker fra fremmede lande af udseendet at se.
Et spændende "Central market" med lækre grønsager, skønne store flotte fisk og kæmpe kyllinger. Vi har været på kunstmuseum for at se lidt australsk kunst - flot museumsbygning men kunst fra Australien var der ikke meget at skrive hjem om - lidt kedelig.
Har været med sporvogn til en ferieby Glenelg udenfor Adelaide - det tog 30minutter hver vej
 - vi havde ikke lige penge så vi fik turen gratis!
Alle kvinder i byen har de smukkeste kjoler og højhælede sko på i dag fredag - nogle har endda taget vinger på! De holder "Christmasparty" i dag og mødes i lækkert tøj og får en drink i en af de fine barer udendørs.
Det er ikke været så varmt, som forventet. Ganske behageligt med 25 grader og i formiddags regnede det.
2 kopper kaffe og 2 boller med ost og skinke til morgenmad - 120 kroner! I morgen laver vi selv morgenmad og i aften har vi fået  "to go". Hmm!
Vi tager nordpå i morgen tidlig og ser hvad Bro

Claus holder et gult næsehorn (kunst?)